O tym, że należy dbać o właściwą pozycję strony w wyszukiwarce , by była ona często klikana musi wiedzieć każdy kto dysponuje własnym miejscem w sieci. Wystarczy sprawdzić to na własnym przykładzie. W sytuacji, gdy są nam potrzebne jakieś usługi bądź produkty, po konkretnym wyrazie sprawdzamy, jakie podmioty są w danym zakresie polecane, podobnie patrzymy na serwisy, fora czy pozostałe miejsca w wirtualnej przestrzeni. Najczęściej interesują nas wyłącznie strony znajdujące się najwyżej. Ignorujemy zatem kolejne pozycje, nie wspominając już o późniejszych stronach wyszukiwarki. Żeby więc pod konkretnymi słowami, które opisują naszą działalność lub tematykę naszego serwisu , pojawiał się najpierw nasz adres www, warto go wypozycjonować. Najlepiej, by firma, którą zatrudnimy do takich działań oferowała audyt pozycjonowanie. Przeanalizuje ona krok po kroku budowę naszej strony, raportując co jest w niej pozytywne , a co trzeba koniecznie zmienić, a potem zacznie działania pozycjonujące. Po jakimś czasie, uda się dojrzeć wyraźnie rezultaty wszelkich poczynań. Strona będzie przeglądana przez jednostki, które obchodzi jej zakres tematyczny, a gdy jest ona powiązana z naszą firmą, można zyskać dodatkowych klientów.