Obecnie elektroniczne załatwianie wielu spraw stoi się czymś niezwykle powszechnym. Tak oto można przesyłać maile tekstowe i graficzne do swoich przyjaciół, dokumenty do pracodawców czy też różnego rodzaju pliki do wybranych adresatów. Co więcej, podobnie wiele dręczących nas formalności urzędowych można tak zorganizować. Przez internet można zatem wypełnić zeznanie podatkowe i wysłać je do urzędu skarbowego lub też składać różne wnioski i formularze do poszczególnych instytucji. Nie powinno być zatem zaskoczeniem to, że mając dostęp do internetu, uda nam się otworzyć swoją działalność gospodarczą. Żeby się przekonać , jak zarejestrować firmę wystarczy poczytać na ten temat na profesjonalnych portalach , a następie zacząć działania. Okaże się, że po zajrzeniu na stronę CEIDG należy założyć swoje konto i zapełnić stosownymi danymi formularz, który się tam znajduje. W końcu jego zatwierdzenia potrzebny jest jednak podpis elektroniczny. W takiej formie nie jest konieczna wizyta w urzędzie gminy, by podpisać dokument odręcznie . Kiedy ale nie zdobyliśmy e-podpisu, zostaje pojechać do odpowiedniej placówki. Niemniej, nie ma tu potrzeby jeżdżenia do wszystkich urzędów związanych z rejestracją, gdyż formularz CEIDG zostaje automatycznie do nich przekazany.