Szlifowanie zaworów

Szlifowanie zaworów odbywa się rzecz jasna w tych podzakładach lub nawet na jednej linii produkcyjnej, na której to wytwarza się konkretne modele zaworów. One najpierw są odlewane w formach, a potem te zawory doszlifowuje się z tych nadlewów do wymiarów, których pilnuje komputer, po to by wszystkie zawory przeszły pomyślnie test szczelności. Jeśli zaś chodzi o sam ten test to też wykonuje go maszyna, a kolejna po niej odrzuca na bok zawory, które nie przeszły pomyślnie danej próby.

Testy.

Nie trzeba dwa razy wspominać o tym, że szlifowanie zaworów to proces zmechanizowany i niemal całkowicie automatyczny w przypadku wyjątkowo popularnych modeli zaworów.

Kluczowe znaczenie ma też i to, że te popularne modele sprawdzają maszyny, jeśli chodzi o ich dokładne wymiary i szczelność. Tego typu testy przechodzą pomyślnie te, które wykonano z tą akceptowalną tolerancją błędu. Inaczej jest rzecz jasna z zaworami wykonanymi na zamówienie, bo one są większymi, masywniejszymi i często muszą wytrzymywać wyższe ciśnienie robocze. Dlatego też ich testy są bardziej złożone i dłużej trwają.

Inne ważne wzmianki.

Raz na jakiś czas bywa też i tak, że szlifowanie zaworów w przypadku popularnych modeli bywa błędne. Wynika to z elektronicznego błędu maszyny szlifującej lub z tego, że technik błędnie taką zaprogramował. Błędy te rzecz jasna muszą być szybko wychwytywane, bo oznaczają stratę finansową.

Udostępnij: